A wszystko dlatego, że pobłądził…
Historia rajdu sięga roku 1977, kiedy to Francuz Thierry Sabine zgubił się na pustyni w Libii podczas rajdu Abidżan-Nicea. Urzeczony pustynią uznał, że miejsce to jest idealne do rozgrywania off-roadowego wyścigu. Pierwotnie trasa rajdu, którego pierwsza edycja odbyła się w 1979 roku, wiodła z Paryża we Francji do Dakaru w Senegalu z przeprawą promową przez Morze Śródziemne. Jednak ze względu na różne czynniki, w tym zawirowania polityczne, rajd zmieniał lokalizację zarówno startu jaki i mety.
Afryka w Ameryce
Kiedy w 2008 roku Rajd Paryż – Dakar odwołany został z powodu zagrożenia terrorystycznego na terenie Północno-Zachodniej Afryki, organizatorzy postanowili rok później przenieść wyścig do Ameryki Południowej. Od 2009 do 2011 roku rajdowcy ścigali się tylko w Argentynie i Chile, ale w 2012 roku peleton samochodów, ciężarówek, motocykli i quadów wjechał również do Peru.
Polacy w Dakarze
Po raz pierwszy nasi kierowcy wystartowali w rajdzie w 1987 roku jadąc dwoma ciężarówkami jelcz. Do tej pory nasze barwy reprezentowało ponad czterdziestu kierowców, w tym dwie kobiety: Martyna Wojciechowska (w 2003 r. jadąc toyotą zajęła 44. miejsce) i Izabela Szagrzyk (nie ukończyła rajdu w 2009 r. jadąc ciężarówką MAN TGS). Największe sukcesy odnieśli: Rafał Sonik (3. miejsce w 2009 r. w kategorii quadów), Łukasz Łaskawiec (3. miejsce w 2011 r. w kategorii quadów) i Krzysztof Hołowczyc (dwa razy 5. miejsce w 2009 i 2011 r.). Mamy jednak Polaka, który wygrał Dakar! To mechanik Dariusz Rodewald, który jechał w 2012 r. w załodze Holendra Gerarda De Rooya, która zajęła pierwsze miejsce w kategorii ciężarówek.
ODWIEDŹ NAS NA: