Dakar to ogromne przedsięwzięcie, które wymaga olbrzymich nakładów finansowych, zaangażowania wielu ludzi i wykorzystania całej flotylli pojazdów. Zastanawialiście się kiedyś ile ponad dakarową stawką latało helikopterów, ile ludzi mieszkało na biwaku lub ile lat mieli najmłodszy i najstarszy uczestnik rajdu? Wszystkiego dowiecie się z naszego podsumowania!
1 – polski motocyklista i jeden polski quadowiec na starcie i mecie
2 – etapy maratońskie dla motocykli i quadów, podczas których nie mogą korzystać z pomocy serwisów (w sumie 2 702 km, w tym 1 590 km odcinków specjalnych)
3 – kraje, które odwiedził w tym roku Dakar – Argentyna, Boliwia i Chile
4 – zwycięzców: Marc Coma, Nani Roma, Ignacio Casale i Andriej Karginow
6 – najwyższe tegoroczne miejsce polskiego kierowcy samochodu – Krzysztofa Hołowczyca
7 – rekordowa liczba wygranych Dakarów w jednej klasie. Zdobywcą jest kierowca ciężarówki Władymir Czagin
9 – kobiety, które w 2014 podjęły dakarowe wyzwanie (na mecie stawiły się Laia Sanz i Camelia Liparoti)
9 (po raz drugi) – Polacy na mecie w Valparaiso
11 – rekordowa liczba wygranych Dakarów, które na koncie ma Stephane Peterhansel (6 na motocyklu i 5 w samochodzie)
13 – szczęśliwa liczba Polaków, czyli najniższe miejsce, jakie zajął nasz kierowca w Dakarze 2014 i jednocześnie liczba wszystkich etapów
15 – quadowcy, którzy dotarli do mety
18 (i 23) – wiek (liczba lat i dni) najmłodszego uczestnika Dakaru, który 5 stycznia stanął na starcie w Rosario – był to quadowiec Jeremias Gonzalez Ferioli
18 (po raz drugi) – liczba Polaków na starcie
20 – ciężarówki, które nie ukończyły rajdu
25 – quadowcy, którzy zatrzymali się w drodze do mety
28 – kraje, które w 36-letniej historii odwiedził Dakar
30 – lekarze, którzy są zatrudnieni w punktach medycznych na biwakach
40 – liczba quadowców na starcie w Rosario
50 – narodowości reprezentowane na tegorocznym Rajdzie Dakar
50 (po raz drugi) – ciężarówki na mecie
60 – liczba specjalnych, oficjalnych stref wyznaczonych dla kibiców w trakcie rajdu
63 – samochody, które dojechały do mety
70 - liczba ciężarówek na starcie w Rosario
72 – wiek najstarszego zawodnika biorącego udział w Dakarze 2014 – kierowca ciężarówki, Japończyk Yoshimasa Sugawara
78 – motocykliści, którzy ukończyła Dakar 2013
84 – samochody, które nie ukończyły rajdu
89 – debiutanci („pierwszoroczniacy” stanowili 20 proc. całej stawki)
96 – motocykliści, którzy nie dotarli do Valparaiso (58 z nich odpadło na trzecim lub piątym etapie)
124 – liczba Francuzów w stawce – najliczniej reprezentowanej nacji
147 – liczba samochodów na starcie w Rosario
190 – kraje, do których dotarły transmisje z tegorocznego Dakaru
206 – liczba pojazdów, która dotarła do mety
210 – pojazdy organizatora, które codziennie pracowały na trasie rajdu (40 samochodów, 11 helikopterów, 55 ciężarówek, 5 autobusów itd…)
225 – całkowita liczba pojazdów, która nie ukończyła Dakaru w 2014 roku
280 – dziennikarze, którzy obsługiwał Dakar na miejscu rajdu
431 – liczba wszystkich pojazdów, które wystartowały w Dakarze 2014
450 – maksymalna pojemność silników motocykli dozwolona na Dakarze
720 – całkowita liczba uczestników Dakaru – zawodników, pilotów i mechaników pokładowych
1200 – szacunkowa liczba godzin transmisji telewizyjnych, pokazujących Dakar 2014
1978 – w tym roku, 26 grudnia rozpoczęła się pierwsza edycja Dakaru.
2300 – liczba wiadomości dotyczących bezpieczeństwa na trasie rajdu, wyemitowanych w 40 stacjach rajdowych Argentyny, Chile i Boliwii
3000 – „populacja” biwaku: zawodnicy, ich teamy, organizatorzy, sponsorzy, przedstawiciele mediów
8 739 – liczba kilometrów, jaką pokonali motocykliści i quadowcy (5 220 km odcinków specjalnych)
9 209 – liczba kilometrów, jaką pokonały ciężarówki (5 212 km odcinków specjalnych)
9 395 – liczba kilometrów, jaką pokonały samochody (5 222 km odcinków specjalnych)
22 000 – osoby mobilne (zmotoryzowane), odpowiadające za bezpieczeństwo kibiców i zawodników (policja, służby porządkowe, wojsko itd…)
80 000 – posiłki, które wydano na biwakach w trakcie rajdu
1 048 853 – polubienia oficjalnej strony Dakaru na Facebooku
5 000 000 – około tylu kibiców oglądało zmagania kierowców w różnych miejscach trasy tegorocznego Dakaru. Od startu, przez odcinki specjalne i dojazdówki, bo metę
390 000 000 – … dolarów warte są wszystkie umowy, jakie ASO podpisało ze stacjami telewizyjnymi, sprzedając prawa transmisyjne
1 000 000 000 – do tylu ludzi na świecie dotarły relacje telewizyjne z Dakaru
ODWIEDŹ NAS NA: